Technologie Objet
Objectives
To learn object-oriented programming using UML and Java languages.
Description
Main concepts of object-oriented programming are taught: modularity (class, object, fields, methods, constructors, visibility, etc.), abstraction (interfaces, inheritance, abstract classes, static and dynamic binding, etc.), genericity, exceptions, collections, design patterns, event programming (through graphical user interface programming), unit tests.
A project is done using the SCRUM method (from « Project Management » module) with team of 5 to 7 students on a topic they choose at the beginning on the project.
Bibliography
- B. Eckel, Thinking in Java. Prentice-Hall, 3 ed., 2002.
- J. Gosling, B. Joy, G. Steele, and G. Bracha, The Java Language Specification. Addison-Wesley, 3 ed., Mar. 2005. http://java.sun.com/docs/books/jls/
- B. Meyer, Object-oriented software construction. Prentice Hall, 2 nd ed., 1997.
- M. Fowler, UML 2.0. CampusPress Référence, 2004.
Session 1 ou session unique - Contrôle des connaissances
Modalité | Nature | Coefficient | Remarques |
---|---|---|---|
CC (contrôle continu) | Oral/Ecrit | 50% | Examen Technologie objet |
CC (contrôle continu) | Bureau d'Etudes | 15% | Mini projet Technologie objet |
CC (contrôle continu) | Travaux Pratiques | 15% | Projet court Technologie Objet |
CC (contrôle continu) | Projet | 20% | Projet long Technologie objet |
Session 2 - Contrôle des connaissances
Modalité | Nature | Coefficient | Remarques |
---|---|---|---|
CC (contrôle continu) | Oral/Ecrit | 50% | Examen Technologie objet |
CC (contrôle continu) | Bureau d'Etudes | 15% | Mini projet Technologie objet |
CC (contrôle continu) | Travaux Pratiques | 15% | Projet court Technologie Objet |
CC (contrôle continu) | Projet | 20% | Projet long Technologie objet |